Souboje
V Nexendrie můžeš za určitých okolností bojovat s ostatními obyvateli či nehráčskými postavami. V současnosti je jedinou možností dobrodružství.
Systém soubojů je velmi jednoduchý. Útočník a obránce se střídají v útocích, dokud jeden z nich nepadne vyčerpáním. Pořadí útoků je určeno iniciativou účastníků, vyšší iniciativa znamená dřívejší útok. Poškození se počítá takto: (síla zbraně + dovednost síla + bonus zvířete)-(síla zbroje + dovednost houževnatost + bonus zvířete), zásah je automatický. Pokud oba soupeři stále stojí na nohou po 30 kolech, za vítěze se pokládá obránce.
Zbraň, zbroj, helmu a amulet si můžeš koupit na tržišti. Poté si v sekci Majetek - Vybavení můžeš změnit svou aktuální výbavu (pomocí odkazů Nasadit/Sundat). Také si každý kus výbavu můžeš vylepšit, aby ti poskytl vyšší bonus v soubojích. Zbraň zvyšuje poškození, které způsobíš protivníkovi; zbroj snižuje poškození, které utrpíš; helma zvyšuje počet tvých životů; amulet zvyšuje tvou iniciativu.
Pokud používáš určitou kombinaci zbraně, zbroje a helmy, jedna z tvých vlastností v souboji se může ještě dodatečně zvýšit. Existují tyto sady vybavení:
Název sady | Zbraň | Zbroj | Helma | Bonus |
---|---|---|---|---|
Sada mladého čaroděje | Hůlka učedníka | Kápě učedníka | Čepice učedníka | poškození +2 |
Vandrákova sada | Bojový nůž | Vandrákův plášť | Čapka | brnění +2 |
Odvedencova sada | Dřevěný meč | Košile | Kožená přilba | maximum životů +3 |
Čarodějova sada | Hůlka čaroděje | Čarodějova kápě | Čarodějova čepice | poškození +4 |
Mistr čaroděj | Hůl mistra | Kápě mistra čaroděje | Klobouk mistra | poškození +6 |
Arcimágova sada | Arcimágova hůl | Arcimágův kabát | Arcimágův klobouk | poškození +8 |